Persberichten

Schmutzwasserpumpen und Fäkalienhebeanlagen von Jung Pumpen erhalten nach Registrierung durch das SHK-Handwerk 5 Jahre Garantie

Die Webseite hauptsachejung.de bündelt viele nützliche Informationen rund um das neue Garantieversprechen

Jung Pumpen Produkte sind extrem langlebig

Kies voor Jung

Pentair Jung Pumpen lanceert kwaliteitscampagne

De  online  productverkoop leidt tot steeds meer concurrentie tussen de traditionele verkoopkanalen in de HVAC-sector. Verhoogde prijstransparantie voor de eindklant en alternatieve verkoopvormen betekenen dat de toegevoegde waarde van de klassieke verkoop op drie niveaus (fabrikant-groothandelaar-installateur) en het bijbehorende productaanbod niet langer eenduidig wordt waargenomen. Met zijn huidige kwaliteitcampagne – VERLENGDE GARANTIE TOT 5 JAAR - vertrouwt Pentair Jung Pumpen duidelijk op zijn partners in de vakhandel en ondersteunt hun verkoopsinspanningen met een kwaliteitsbelofte voor het complete Jung Pumpen-productportfolio.

De markt verandert

Naast de klassieke distributiekanalen op het gebied van sanitair, verwarming en airconditioning, ontwikkelen zich alternatieve verkoopconcepten die een nieuwe uitdaging vormen voor veel HVAC-fabrikanten. Het assortiment merkproducten op de bekende e-commerceplatforms groeit met de dag; energieleveranciers nemen plaatsen in die voorheen gereserveerd waren voor installateurs en verkopen en installeren HVAC-producten bij de eindgebruiker. Groothandels reageren met eigen merken op de toenemende prijsdruk op de markt en lokken zo concurrentie met hun eigen leveranciers uit.

Garantieverlenging tot 5 jaar

Reden genoeg voor Jung Pumpen om de kwaliteitsnormen van zijn producten nog eens te onderstrepen met een extra belofte. Vanaf nu krijgt elk HVAC-bedrijf een verlengde garantie van vijf jaar voor alle gele vuilwaterpompen en de compli opvoerinstallaties 100 – 1000. Op de website hauptsachejung.de/nl  kan elk geïnstalleerd product eenvoudig geregistreerd worden. Dit kan door het scannen van de QR-code op het product  of door het serienummer en de productnaam in te voeren via de computer. Daarna stuurt Jung Pumpen u een garantiecertificaat voor de geregistreerde pomp, dat nog tot 3 jaar na de wettelijke garantie geldig is.

De verlengde garantiebelofte is alleen geldig voor de erkende HVAC-vakhandel. Voor pompen die niet zijn gekocht en geregistreerd via de erkende HVAC-vakhandel, geldt de verlengde garantie niet.

Hauptsachejung.de/nl

De website hauptsachejung.de/nl bundelt veel nuttige informatie over de nieuwe garantiebelofte, evenals over de producten en diensten van Jung Pumpen. Zo is snel te begrijpen waarom de producten duidelijke voordelen bieden voor zowel de installateur als de exploitant.

Naast video's en informatieschema's wordt een vergelijking tussen een vuilwaterpomp van Jung Pumpen en een naamloze pomp getoond. De oorsprong daarvan is meestal onbekend en de toekomstige levensduur ervan zeer speculatief. Een humoristische striptekening, die het gebruik van verschillende pompsystemen visualiseert, onderstreept de beschreven vergelijking nog eens.

Niet kapot te krijgen is geen toeval

‘Made in Germany’ betekent voor Jung Pumpen de controle over het gehele productieproces. De werking en het vermogen van de pomp worden tijdens de productie constant bewaakt, zodat uiteindelijk de gebruikelijke kwaliteit in de verkoopverpakking terechtkomt.

Het bedrijf garandeert een levering van vervangende onderdelen van minstens 10 jaar, zodat de productinvestering duurzaam kan worden behouden. Maar vervangende onderdelen zijn in de regel ook tot ver na die 10 jaar verkrijgbaar.

De klantenservice van de fabriek ondersteunt de erkende HVAC-vakhandel in onderhouds-en reparatiewerkzaamheden. Het verkoopteam en het trainingsteam bij Jung Pumpen zorgen voor een perfect opgeleid ambacht, dat niet alleen topproducten gebruikt, maar deze ook op deskundige wijze installeert.

De marketingafdeling van Jung Pumpen ondersteunt de vakhandel en het ambacht met handige tools, variërend van intuïtieve pompselectiehulpmiddelen tot video's met uitleg en marketingondersteuning voor het installatieprogramma.

Pomp testen

Maar ook de eindklant mag geen "kat in de zak" kopen. Voor eindklanten die zich willen overtuigen van de kwaliteit van het Jung Pumpen-assortiment, biedt het bedrijf een speciale service. Met één klik op "Pomp testen" kan iedereen die geïnteresseerd is, een U5K-vuilwaterpomp met een brandslang gratis thuisbezorgd krijgen en deze voor de eigen toepassing uitproberen. Of het nu gaat om het leegpompen van een put, een zwembad, een vijver of elk ander afvalwaterafvoersysteem. Ook het retourtransport van de geteste pomp wordt door Jung Pumpen verzorgd.

Als kleine compensatie voor de inspanning stemt de gebruiker ermee in om een ​​foto van zijn pomptoepassing op te sturen, welke wordt weergegeven op een interactieve Google Maps-kaart op de nieuwe website. Zo begint de pomp aan een reis die door willekeurige gebruikers met de meest uiteenlopende toepassingen kan worden aangevraagd. Jung Pumpen is benieuwd wat de pomp op zijn "rondreis” allemaal meemaakt.